*NAPOMENA: Tekst koji slijedi prenesen je sa bloga: http://spagosmail.blogspot.de
Široke
narodne mase važno je pridobiti da daju svoj glas na izborima, a kad se
neko dočepa vlasti, onda uključuje sve moguće resurse, kako bi
manipulirao i što duže ostao na vlasti i izvukao što više u svoju
korist.
Noam Chomsky - Deset strategija manipulacije javnosti
Na
osnovu rada jednog od najutjecajnijih svjetskih intelektualaca,
američkog pisca Noama Chomskog, donosimo vam spisak deset strategija
manipulacije javnosti, čisto da se nađe- jer znanje je jedina moć!
1. PREUSMJERAVANJE PAŽNJE
Pažnju preusmjeravati sa važnih problema na nevažne. Prezaposliti
ljude poplavom nebitnih informacija, da ljudi ne bi imali vremena
razmišljati i steći osnovna saznanja u razumijevanju sistema.
2. STVARANJE PROBLEMA
Ta metoda se naziva i
“problem-reakcija-rješenje”. Treba stvoriti problem, da bi dio ljudi
reagirao na njega. Na primjer: izazvati i prenositi strah s namjerom, da
ljudi lakše prihvate ograničavanje slobode, ekonomsku krizu ili da bi
se opravdalo rušenje socijalne komponente sistema.
3. POSTUPNOST PROMJENA
Da bi ljudi pristali na
neku neprihvatljivu mjeru, uvoditi je postepeno, “na kašičicu”,
mjesecima i godinama. Promjene, koje bi mogle izazvati otpor ako bi bile
izvedene naglo i u kratkom vremenskom roku, bit će provedene politikom
malih koraka. Sistemi se tako vremenom mijenjaju, a da to ne budi
svijest o promjenama.
4. ODLAGANJE
Još jedan način za
pripremanje ljudi na nepopularne promjene je, da ih se najavljuje mnogo
ranije, tj. unaprijed. Ljudi tako ne osjete odjednom svu težinu
promjena, jer se prethodno privikavaju na samu ideje o promjeni. Osim
toga i “zajednička nada u bolju budućnost” olakšava njihovo prihvatanje.
5. UPOTREBA DJEČJEG JEZIKA
Kada se odraslima
obraća kao kada se govori djeci, postižemo dva korisna učinka: ljudi
potiskuju svoju kritičku svijest i poruka ima snažnije djelovanje. Taj
sugestivni mehanizam u velikoj mjeri se koristi i prilikom reklamiranja.
6. BUĐENJE EMOCIJA
Zloupotreba emocija je
klasična tehnika, koja se koristi u izazivanju kratkog spoja prilikom
razumnog prosuđivanja. Kritičku svijest zamjenjuju emotivni impulsi
(bijes, strah, itd.). Upotreba emotivnog registra omogućava pristup
nesvjesnom pa je kasnije moguće na tom nivou sprovesti ideje, želje,
brige, bojazni ili prinudu, ili pak izazvati određena ponašanja.
7. NEZNANJE
Siromašnijim slojevima
treba onemogućiti pristup mehanizmima razumijevanja manipulacije
njihovim pristankom. Kvaliteta obrazovanja nižih društvenih slojeva
treba biti što slabija ili ispod prosjeka, da bi ponor između
obrazovanja viših i nižih slojeva ostao nepremostiv.
8. VELIČANJE GLUPOSTI
Ljude treba poticati u
prihvaćanju prosječnosti. Potrebno je uvjeriti ljude da je "IN" i
poželjno biti glup, vulgaran i neuk. Istovremeno treba izazivati otpor
prema kulturi i nauci.
9. STVARANJE OSЈEĆAJA KRIVICE
Treba uvjeriti svakog
pojedinca da je samo i isključivo on odgovoran za vlastitu nesreću zbog
oskudnog znanja, ograničenih sposobnosti ili nedovoljnog truda. Tako
nesiguran i potcijenjen pojedinac, opterećen osjećajem krivice, odustat
će od traženja pravih uzroka svojeg položaja i pobune.
10. ZLOUPOTREBA ZNANJA
Brz razvoj nauke stvara rastuću provaliju između znanja javnosti i onih koji ga posjeduju i koriste - vladajuće elite.
(Objavljeno na najmanje deset portala)
*SPECIJALNA
NAPOMENA: Tekst koji ste upravo
pročitali prenesen je sa mog starog bloga By MosHer (bymosher.blogger.ba) na
kojem sam ga objavio 05. marta 2014. godine!
Ensvid
Hadžajlić - MosHer
Nema komentara:
Objavi komentar